Сериозна задача на всеки родител е да накара детето си да спортува, а не да консумират вредни храни. Изключително тревожна е статистиката на детски диетолози, които споделят, че основен проблем пред съвременното общество е това да се намери правилен начин за намаляването на употребата на газирани напитки и полуфабрикати и енергията на децата да бъде насочена към спорт на открито или пък в зала. Но как си партнират спорт и реклама и кое надделява – рекламната индустрия или нагласата ни за по-здравословен и активен живот?

здравословна храна

Несъмнено влиянието на рекламите на храни и напитки има доста сериозна атака сред подрастващите. Потреблението на вредните транс мазнини, липсата на правилен режим за хранене, никаква физическа активност са един от главните проблеми на съвременните деца. Безспорно не са малко родителите, които водят ежедневна борба за здравето на своите деца и дори насила ги записват на по-екстремни спортове само и само да изразходят натрупаната вредна енергия. Колкото и странно да звучи спорта е начин на живот, а не храненето. Затова е важно родителите от ранна детска възраст да дават пример на децата си и да споделят с тях кое е правилно и кое не. А именно класификацията на лошите реклами и представянето на ползите от спортуването могат да променят бъдещето на подрастващите.

Акция на детски градини и училища е да се акцентира на основните модели за поведение. А именно срещи със спортисти, които са известни и са идоли на децата също оказват благоприятно въздействие. Ето, че спорта и рекламата могат да си влияят успешно, но само тогава, когато работят в една посока.

Сами можете да си отговорите на въпросите защо не се толерират реклами за здравословна храна и медиите престанат да рекламират всякакви бързи храни, чипсове, вредни безалкохолни напитки и други от този род. Безспорно печалбата от продажба на подобни рекламни изделия е огромна и ето как комерсиализацията успява да повлияе на децата. А не е ли по-добре да акцентира на ползите от спорта, активното движение и да се организират по-често различни състезания, които да мотивират населението да спортува? Но от практикуването на спорт не се печели толкова колкото от реклама и продажба на напитки и храни със съмнителен произход. Така, че войната между тези два свята продължава. Разбира се, няма как да пренебрегнем домашното възпитание и примера, който родителите дават на своите деца, тъй като това е една превантивна мярка за това да се живее качествено и здравословно.